Fizjoterapia w Ciąży

Cennik:

Masaż ciążowy (prenatalny): 130 zł (60 min.) Ćwiczenia rehabilitacyjne w ciąży: 80 zł (30 min.)

Masaż ciążowy

Światowa fizjoterapia proponuje pacjentkom masaż w okresie ciąży od przeszło 50 lat. Zabieg cieszy się uznaniem specjalistów i pacjentek w Europie, USA, Australii, Kanadzie, czy Nowej Zelandii. Jako pierwszy gabinet w Warszawie posiadaliśmy w swojej ofercie medyczny masaż ciążowy, dlatego nasze wieloletnie doświadczenie gwarantuje profesjonalizm. Masaż prenatalny jest doskonałą formą relaksu i terapii w typowych dolegliwościach okresu ciąży. Kompetencje i doświadczenie masażysty mają tu szczególne znaczenie, gdyż należy wykonywać go ostrożnie, zgodnie z metodyką zabiegu. Dodatkowo, masażysta w trakcie zabiegu musi często reagować na pojawiający się dyskomfort wynikający z aktywności dziecka, pozycji ułożeniowej, etc. W takich sytuacjach, na bieżąco trzeba dostosowywać sposób wykonywania masażu. Zabieg musi być dostosowany do okresu ciąży, wykonany w odpowiednich ułożeniach ciała i przy użyciu odpowiednich technik. Tylko wówczas masaż będzie bezpieczny, korzystny i przyjemny dla Pacjentki. Masaż prenatalny ma na celu redukcję obrzęków, dyskomfortu i bólu w obszarach szczególnie przeciążonych w okresie ciąży. Najczęściej są to okolice karku i szyi, barków i pleców. Szczególnej uwagi wymaga okolica lędźwiowo-krzyżowa. Masaż spełnia ważną rolę w profilaktyce rozstępów. Delikatny masaż obejmuje także okolice brzucha (powłok brzusznych), które można i warto masować, co spowoduje ich zrelaksowanie i uelastycznienie.

Ćwiczenia w ciąży

Przemiany w organizmie kobiety ciężarnej nie stanowią przeciwwskazania do stosowania ćwiczeń (ciąża prawidłowa). Wydolność wysiłkowa kobiet ciężarnych jest zbliżona do kobiet nie będących w ciąży, a to oznacza, że istnieją dogodne warunki do podejmowania aktywności ruchowej, stosując specjalne ćwiczenia. Regularny trening medyczny optymalnie przygotowuje organizm kobiety do kolejnych okresów ciąży i porodu. Właściwe zaplanowanie całego cyklu treningowego oraz odpowiedni dobór ćwiczeń zapobiega obrzękom, zastojom żylnym, skurczom łydek, a także wydatnie poprawia wydolność układu oddechowego i krążeniowego, co zapewnia lepsze dotlenienie matki i dziecka. Ćwiczenia przyspieszają tempo przemiany materii, skutecznie hamując nadmierne otłuszczenie i wzrost masy ciała. U kobiet aktywnych fizycznie rzadziej występują okresy złego samopoczucia, mdłości, czy bólu głowy. Wraz ze wzrastająca ciążą utrudnione staje się zachowanie należytej, prawidłowej postawy stojącej i pozycji siedzącej ciała. Tymczasem, są to kanony profilaktyki bólu kręgosłupa. Rozmiękczenie struktur więzadłowych okolicy spojenia łonowego, stawów krzyżowo-biodrowych, dysków kręgosłupa i rozciągnięcie mięśni brzucha są istotnymi czynnikami przeciążającymi narząd ruchu każdej kobiety. Dodatkowo, przesunięciu ulega środek ciężkości, zwiększając nacisk na krążki międzykręgowe oraz naprężenie mięśni i innych tkanek, zakłócając tym samym dotychczasowe warunki przestrzenne w kręgosłupie. W drugiej połowie ciąży znacząco zwiększa się podatność na uszkodzenia dolnych dysków kręgosłupa, które pozbawione ochrony swoistego gorsetu więzadłowo-mięśniowego stają się wyjątkowo narażone na uraz. Taki stan manifestuje się częstymi dolegliwościami bólowymi i/lub dyskomfortem w obrębie pleców, wybitnie w części lędźwiowo-krzyżowej. Kobiety mające przed zajściem w ciążę problemy bólowe kręgosłupa, z dużym prawdopodobieństwem doświadczą ich w okresie ciąży. Nierzadko, w tym czasie pacjentki doświadczają po raz pierwszy epizodu bólowego, który tlił się od miesięcy lub lat, a był wcześniej ignorowany lub nie wyleczony do końca. W obu przypadkach, jak najszybciej powinno się wdrożyć postępowanie fizjoterapeutyczne.